domingo, 22 de julio de 2007

I això és democràcia.


L'altre dia, havia d'agafar l'autobus i just surtia del caixer amb un bitllet de 20€. Com que no es pot pagar, amb més de 10€, vaig decidir comprar alguna cosa per tal de tenir canvi i poder pagar amb un bitllet més petit.


Entre l'estació d'autobusos i el caixer, hi ha un quiosc. Per tant, com que havia d'anar a treballar, vaig entrar decidida a comprar alguna cosa d'entreteniment.

Amb la intenció de comprar "El Jueves", vaig entrar decidida i amb pressa per no perdre el bus. No la vaig trobar enlloc, fet que hem va estranyar, perquè era divendres. Total, que sense donar-hi més voltes, vaig agafar la Rolling Stone d'aquest mes i me'n vaig anar a treballar.


Allà hi teniem la tv sense veu, el canal 3/24, i vaig veure que parlaven d'El Jueves, però com que teniem molta feina no vaig encertar el què passava.


Anem al gra, passa que, han tingut ous per fotre en portada una caricatura dels prínceps.... copul·lant.
I mira, tu, el Juez del Olmo ordena que cossos de seguretat de l'Estat retirin els exemplars dels punts de venda i el motlle del dibuix.


Ara volen acusar els autors per delictes contra la Corona. Si bé és cert que no era el primer cop que la revista ja havia rebut algun avís per moltes vinyetes en referència a la Casa Reial, havia d'arribar el moment en que hi hagués soroll.


No podia ser que tractessin la situació política i social de l'Estat amb tanta sàtira i acidesa, i que no passés res.


Que no ho veieu que no podia ser? Era massa bonic.

Ara es censura. Ara que sentim allò de que vivim en democràcia.



1 comentario:

FrAn dijo...

Eso no es democracia, que yo sepa la institución monárquica no es muy democrática que se diga. Y menos aún esa censura...

Me gusta mucho este blog, porque además soy gran fan de la guerra de las galaxias. La frase de yoda es muy buena: El miedo es el camino hacia el lado oscuro. El miedo lleva a la ira. La ira lleva al odio. El odio… lleva al sufrimiento. Percibo mucho miedo en ti.

Saludos