sábado, 11 de agosto de 2007

Diari d'abord: Fent lo catalanet

Degut a la impossibilitat econòmica d'anar a Lisboa, i desestimar la idea d'anar a Madrid, ens vam decidir per anar a la Vall de Núria i fer el cim del Puigmal.

Després d'un aventurat viatge d'anada, com ara no poder sortir del pàrking i casi tenir un pinyo a l'autopista per que hi havia un neumàtic al bell mig del tercer carril, vam arribar a Ripoll (bressol de la cultura catalana).

Allà vam dinar i fer turisme i després va anar cap a l'alberg que teniem reservat a Planoles. L'endemà ens vam dirigir cap a Queralbs per tal d'agafar el cremallera fins a Núria.
Un cop allà, vam treure el mapa i ens vam encaminar cap a fer el Puigmal (2910m). El camí és curtet, vull dir que té pocs kilòmetres, però en aquests pocs kilometres recorres un desnivell de 1000 que les cames et foten un mal...! Lo Gregori portava un bon ritme, però jo, al meu, xino xano, sinó no massa lluny hagues arribat!

La qüestió és que vam arribar a dalt, i vam tornar a baixar, sencers. Vam recuperar-nos contemplant el llac de la vall, i vam agafar el telecabina que ens portaria cap a l'alberg, que per cert, era molt millor que el de Planoles.

A mitja nit, allà les 01:26, una parella ha entrat tan panxa a la nostra habitació i ens han dit que havien tingut un problema amb el cremallera i han dormit a la llitera del costat. Així de feliços. Resulta que ahir va haver un grup que no va poder baixar per culpa del cremallera, i els van col·locar a la nostra habitació, amb el nostre conseqüent espant.

Total, que aquest matí, el cremallera, per sort funcionava. Després d'uns quants kilòmetres de retencions a l'AP-7 (per variar), hem arribat al poble.

Avui ens espera un concert dels Pets, i la setmana vinent Festa Major.