domingo, 14 de octubre de 2007

Pensar, meditar, perdre's

L'altre dia, vaig fer pràctiques amb el cotxe pel matí. Vam passar pel moll de costa i pel passeig de la platja i em va alegrar veure que feia molt bon dia.

Quan vaig acabar i vaig arribar a casa, sola, vaig pensar: i ara m'he de quedar aquí amb lo bon dia que fa?

I vaig baixar per les escales, i vaig caminar Rambla amunt fins arribar al Balcó. Hem venia de gust tornar a veure el mar. M'hi vaig estar una bona estona. Quan estic allà, arropenjada a la barana, perdo la noció del temps. Hi han milers de turistes guaitant, parelles fent-se fotos, families passejant.

Però ni tan sols noto la seva presència. És només com si estiguessim jo i el mar.

La immensitat del mar em va fer venir ganes de perdre'm. I em vaig encaminar cap a la Part Alta.

Passejava per carrers estrets, i solitaris, i alguns amb olor a pixat. Reinava la calma. Els gats s'encreuaven amb els meus passos, igual que algun que altre veí. Els coloms contemplaven el meu passeig des de l'àmpit de les finestres de cases ja deshabitades. Cases antigues, alguna ruïnosa. Les façanes contrastaven ombres, el color groc del sol, amb tons taronja i grisos.
Era romàntic.

Vaig voltejar la muralla i vaig sortir pel Portal del Roser, que sembla que separi la civilització de la calma. I als jardins del Camp de Mart, feien un mercat medieval.

Em vaig envoltar d'aromes d'especies, de gent comprant fruits orientals, nens mirant les espases, dones contemplant com altres elaboraven algun producte a mà, alguna bruixa amb el seu tarot, i una noia ballant al son de panderetes i tambors...

Vaig poder gaudir de tres maneres diferents de perdr'es.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Porta'm a la platja quan hi vagi a veure't please...em portaré bé, semblaré adulta i tot...

M'ha agradat molt la teva manera de perdre't, contrasta amb la meva manera de trobarme i reiterar-me. Al sortir de la uni, en el carrer Aribau (Carmen Laforet) he comprat a una caseta de Castanyes, un cucurutxu (ai els castellanismes i jo, sé que m'estimes igual ;p )i he anat per l'Avenida de les Corts, Passeig de Gràcia, Plaça Cat i Urquinaona, tot menjant-les i estimant la meva ciutat. Encara que ja saps que n'estic enamorada de Tarragona.

Vull tornar aviat, però vull quedar amb tu, així que, a veure si em reserves una estoneta i ens veiem, que Barcelona troba a faltar molt Tarragona...dona perduda.

Mil petons, preciossa (miss you)

-aLBa- dijo...

No m'agrada no tenir un blog teu on llegir-te.

No m'agrada que faci tant temps que no ens veiem.

Pero m'agrada que vinguis.

Ja se que esta pendent que jo pugi a Barna. Però tant jo com Tarragona et tenim el cor robat ;)

Hauries d'haver vingut dissabte i no divendres... t'hauria portat al Mercat Medieval.

Prometo portar-te a la platja

Anónimo dijo...

OHHH, ALBA!!!! EL MERCAT MEDIEVAL!!! EM VOLS MATAR D'UN ATAC DE CORRRRRRRR???!!AII, DOLENTOTA!!!

Ai, un dia hi aniré i no tornaré i ja veuràs mons pares...que coi!! ai de mi...

lo dels blogs és q com oja t'he dir m'acaben de trencar el cor i estic volatil i perdudament hetero. Però a TARRAGONA he d'anar, baixarè quan ens poguem veure que gairebé ja fa un any que no ens veiem i això no pot ser!!!