sábado, 28 de abril de 2007

L'art de tocar la pilota

Des de ben petiteta la meva vida ha girat al voltant del futbol. Els meus tiets materns van jugar fins que el cos va dir prou, al igual que mun pare. Suposo que no és gaire necessari aclarir que a casa sempre hem mirat futbol a la tv.

Jo m'he fet gran jugant a pilota. Mai vaig voler nines i barbies de regal, sinó pilotes i les anomenades "joguines per a nens" (que no de nenes). Vaig crèixer al pati de l'escola, a la plaça, al carrer, a la pista... sempre amb una pilota i un munt de nois.

Aquesta vida tant poc comú entre noies, hem va aportar tot un seguit de renoms del caire "noiot", "marimacho" i altres mots per l'estil. Però a mi, la gent, sempre me l'ha portat molt fluixa.

Tot i que he tingut temporades bones i dolentes, una de les que millor m'ho vaig passar va ser fa no gaire als Guiamets, i de les pitjors, l'actual a Salou. Potser un altre dia entraré en detalls d'aquests 2 períodes de la meva vida.

Avui, he anat al Nou Estadi perque m'havien dit que es buscaven noies per montar una secció femenina al Nàstic (que personalment, penso que ja hi hauria de ser). M'ha sobtat veure noies ilusionades per jugar i tanta poca implicació per part del club. Pensant'ho bé, no sé ni perquè hem sobta, si el món és masclista, el món del futbol ho és molt més.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Vaig conèixer una noia que va néixer amb un apilota de futbol als peus. Era bona en tots els esports. Feia magia.

Ara podria ser al Reial Madrid, a Madrid. Era el seu somni.

No he vist a ningú jugar com ella. Ni he jugat amb ningú com ella.

M'agrada saber que hi ha gent com tu, que no es deixa perdre i continua fent el que li agrada sense rendir-se.

Go for it.

Anónimo dijo...

Doncs si. El món és masclista i per extenció també ho és el futbol.
Realment això de la poca implicació per part de les institucions és veu a tot arreu on vas. Sempre n'hi ha un que estira del carro i els altres que s'ho miren.
Una frase que em van apuntar ahir mateix diu: "a veces passa en la vida que cuando el caballo es el que lleva el carruaje, és el cochero el que recibe el premio"
Petonets