sábado, 14 de abril de 2007

Vides properes... llunyanes.

He de fer esment del gran programa de Cuatro, els reportatges de "Callejeros".

Ahir vaig veure el reportatge titulat "Ochenta y tantos" que tractava sobre la gent d'aquesta edad, te una gran força i alegria i sobretot, moltes ganes de viure.

Va ser un reportatge que em va fer pensar. Sempre quan era més petita i veia a gent gran pensava "ufff... jo vull morir-me jove. no vull ser així".
No soportava la idea de veurem vella i amargada, viuda, malcarada, sola, o no poder fer res jo mateixa.

Feia molts anys que no hem posava en la pell de la gent de la 3a edat. I ahir em va emocionar veure gent gran tan plena de vida. I que mira, sí. Si arribo a vella, que sigui així... i faré totes aquestes coses que fan aquests. Però de sobte vaig pensar "eh alba, para el carro. tu aniras a ballar, a jugar al domino, a fer viatges amb la inserso i tota la pesca? Per favor! Qué cutre! Si ara que ets jove ja t'agrada quedar-te a casa! I molt"

Llavors vaig caure en la conclusió més obvia del món però que no hi havia donat: que quan sigui vella (amb una mica de sort) també faré com ells: les coses que feien de joves.
Doncs seguint la mateixa regla de 3 i evolució natural del món, quan jo sigui vella ja no jugaré al domino, sinó a la play. I no ballarem boleros ni passodobles, sinó dance i techno...

Tornant al programa, li van donar un TP d'Or al millor programa d'acutalitat. I jo, comparteixo la opinió. M'agrada perque és un programa que ens apropa a la vida diaria de gent que en el fons, no està tant llunyana i ens mostra un dia a dia peculiar, però en molts casos d'allò més comú. No idealitza res (fet molt característic en la televisió) simplement ens mostra.
M'agrada més aquesta faceta humana.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

de gran vull ser vella.

Anónimo dijo...

Doncs jo si que vull arribar a vella, de veritat!
Crec que es en aquell moment quan veus tot el que has fet, i també tot allò que t'has descuidat durant la vida, i com que quan estas juvilat de temps te'n sobra, pots aprofitar i viue la vida!!
Ah! Albota, jo no em vec anant de festa amb 80 anys, però si que et vec a tu jugant a la play, el que passa és que potser ja sera la PlayStation20!! jajaja
Un petonet!